Inloggen / Registreren
Vul uw e-mailadres in.
Vul uw wachtwoord in.
Wachtwoord vergeten

Voer het e-mailadres in waarmee je een gratis persoonlijk account wilt aanmaken. Je ontvangt dan per e-mail met een link waarin je een wachtwoord kan aanmaken

Vul uw e-mailadres in.
Vul uw wachtwoord in.
Vul wachtwoord bevestiging in
Winkelwagen inhoud

Leverings voorwaarden


Leveringsvoorwaarden

Artikelen ruilen of retourneren
De goederen mogen binnen 14 werkdagen geruild worden (afkoelings periode), mits de artikelen en verpakking onbeschadigd zijn. Uitgezonderd zijn artikelen die speciaal voor u zijn gemonteerd en/of bewerkt, op maat besteld of aangepast (zoals montage pomeransen). Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending, wordt het verschuldigde bedrag aan u overgemaakt. De bijdrage van zending naar u en retourzending tegen werkelijke kosten komen voor uw eigen rekening.

Wet Kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.

De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:

  • Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan administratiekosten in rekening brengen. Dit is enkel mogelijk in originele verpakking.
  • Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
  • Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
  • Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.

De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen:

  • Aankoop van onroerend goed
  • Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt
  • Aankopen die snel kunnen bederven of verouderen
  • Kranten en tijdschriften
  • Cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken
  • Financiële diensten
  • Weddenschappen en loterijen
  • Logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode.
  • Een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken (montage/installatie).

De extra plichten van de verkoper zijn als volgt bepaald:

  • het artikel dient ongehavend nieuw en ongebruikt in originele verpakking te zijn
  • verzend kosten en retour kosten zijn voor rekening van de koper

De verkoper moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot koop overgaan:

  • Zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres
  • De belangrijkste kenmerken van het product
  • De prijs van het product (inclusief alle belastingen)
  • Indien van toepassing, de kosten van aflevering
  • Wijze van betaling, aflevering of uitvoering
  • Het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode
  • De eventuele geldigheidsduur van het aanbod
  • De minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement.

De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:

  • De eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode
  • Het bezoekadres van de leverancier
  • Gegevens omtrent eventuele garantie

Indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar: de vereisten voor opzegging.

Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen.

Afwijkingen
We proberen de producten zo waarheidsgetrouw mogelijk af te beelden. U dient echter altijd rekening te houden met eventuele kleine verschillen.

Niet goed - Geld terug
Als een artikel niet goed is of verkeerd geleverd, wordt het totale aankoopbedrag terugbetaald. De retourzending vindt dan wel zo snel mogelijk plaats, in ieder geval binnen 14 dagen nadat u uw klacht aan ons heb gemeld. Het artikel en de verpakking moeten vanzelfsprekend onbeschadigd en in originele staat zijn.

Klachten/Schade/Garantie
Belangrijk de verpakking(en) en aantal colli te controleren bij de levering waarbij u eventuele schade aan de verpakking direct bij ontvangst meld aan de chauffeur! Anders vervalt namelijk de aansprakelijkheid van de transporteur op eventuele transport schade. Verder verzoeken wij u ook om de geleverde producten zo snel mogelijk te controleren, eventuele schade aan een artikel welke in de verpakking is geleverd dient binnen 48uur te worden gemeld. Belangrijk daarbij dat schade gemeld word VOORDAT er door u gemonteerd word. Zodra een product word gemonteerd (in elkaar zetten) vervalt eventuele fabrieksgarantie en/of transportverzekering hierop (omdat meeste schade ontstaat tijdens montage) waardoor we u hier daarmee niet meer mee van dienst kunnen zijn. Voor artikelen die gemonteerd worden geleverd vragen we u te tekenen voor ontvangst in goede staat. Dat wil enkel zeggen dat er op dat moment geen zichtbare schade is en staat los van eventuele niet zichtbare gebreken waar een garantie voro geld. Heeft u klachten over een door ons geleverd artikel en/of dienst, neem dan alstublieft contact met ons op  per e-mail: info@championshop.nl Wij zullen vervolgens uw klacht in behandeling nemen en zo spoedig mogelijk naar een oplossing zoeken. Telefonisch of per e-mail wordt u op de hoogte gebracht van een eventuele oplossing van uw klacht. Voor de garantie periode gaat het om reparatie/herstel van het defect, eventuele transport/vracht kosten daarbij vallen erbuiten en zijn voor de klant zelf (klant kan het artikel brengen naar onze winkel of op hun kosten versturen).


Persoonlijke gegevens
Uw gegevens worden in onze database opgeslagen en alleen gebruikt voor het bezorgen van uw bestellingen om de betalingen te kunnen controleren Wanneer u uw persoonlijke gegevens wilt opvragen, corrigeren of aanpassen, e-mail ons dan wat u met uw gegevens wil doen. Wij zullen dan u de gewenste informatie doen toekomen of onze gegevens aanpassen. Wij houden ons aan de Wet Persoonsregistraties.

Kleur en uitvoering
Kleur en afbeeldingen kunnen afwijken van de echte kleuren van onze artikelen.

Prijzen
De gepubliceerde prijzen zijn zowel ex. als inclusief BTW.

Verzenden
Verzendingen vinden plaats via pakketdiensten en transporteurs. Prijs en/of constructiewijzigingen zijn altijd voorbehouden.